TILBURG: OUD&NIEUW

Tijdens een trendtour in Tilburg viel het mij op dat deze stad twee gezichten heeft: enerzijds is het niet de mooiste stad van het land, maar anderzijds is het een hippe stad in wording. Niet voor niets kiezen verschillende (inter)nationale ketens ervoor om (een van) hun eerste Nederlandse vestigingen in Tilburg te openen (Taco Bell, Dunkin’ Donuts en Hema). In het centrum en in het dwaalgebied vind je veel leuke, hippe en nieuwe concept stores en bijzondere winkels (zoals Concept store 10, Gianotten, Van de Makers, Rojami’s, Bloom en SneakerCleaners). Helaas zie je in het centrum ook veel leegstand en oude, vervallen panden. Dat is jammer en hopelijk komt daar snel verandering in.
Want dat de stad hard aan zijn imago timmert en vooruit wil, is duidelijk te zien aan de Spoorzone, waar je leuke concepten en hotspots als Raw, Smeer ‘m en De Wagon kunt vinden. Absoluut leuk om een keer te zien en om de creatieve smeltkroes te ervaren. Ik ben hoopvol dat Tilburg snel één gezicht krijgt: een upcoming stad waar ruimte is voor creativiteit en ondernemerschap, die zich laten vertalen in trendy winkels en mooie concepten.